Selecteer een pagina
Stilletjes is de campagne begonnen. De roep was helder. Vaals, het drielanden punt. Hier komen de energieën van de drie Nederlandse Oerstammen samen.
Het was een druilerige dag. En al snel hadden we door dat opstellingen doen in dit regenachtige weer niet lang leuk zou blijven. Zo doende fiksten we een droge ruimte op het hoogste punt van Nederland. In de achterkamer van een drukbezocht restaurant nog net op Nederlandse grond keken we ons ogen uit. Alle geschiedenis, koningen en koninginnen die hoog vanaf de wand op ons neerkeken.
Voordat we het doorhadden begonnen de opstellingen zich in een razend tempo op te volgen. Eerst de verwarring van alle verschillende normen en waarden die daar samen kwamen. Het inheemse geweten was niet een heldere richtlijn maar een chaotisch veld van tegenstrijdige overtuigingen. Opgevolgd door de kaart; de berg. Een sluier maakte dat we niet bij de waarheid en helderheid konden. “The veil”, Vaals.
We gingen voorbij de betoveringen van het koningshuis. Nu opende er veel pijn. België met een diep stuk misbruik en gebrek aan eigenheid. Duitsland met zijn eigen Oertrauma. Maar wat het bijzondere was de ontdekking van het vierde land. Moresnet.
Jawel, hier was van oorsprong een vierde land. Zonder bestuur, wetten en regels. Hier hebben we op mogen werken om deze grond weer te bevrijden van alle mens gemaakte wetten en regels. Want dit was de plek waar het Oerkrachten Orakel wou landen. De heilige grond van Moresnet.
Magischer wijze mocht Willeke staan voor het orakel. En maakte ze heel voorzichtig contact met alle mensen in de cirkel.
Het Oerkrachten Orakel wou geen schuld, contracten of leningen. Nee, het wou vrij geboren worden. Zo vrij zelfs dat het niet eens in een land met wetten wil landen. Maar op de opnieuw vrijgemaakte grond van Moresnet.
Ook al is het orakel nog niet gedrukt. De lancering is begonnen. We gaan op reis door het land naar belangrijke punten in de geschiedenis. Om de Oerkrachten ook vrij te maken op aarde. En blijkbaar droomt het orakel groot, en behoren ook Duitsland en België tot zijn doelgroep.